reklama

Tajomstvo sebalásky

Investovať do seba-starostlivosti, bez sebalásky, je strata času a peňazí. Ak sa naučíme mať radi, budeme vedieť, že kráčame správnou cestou v našom živote. Čo je vlastne tá sebaláska a ako ju pestovať?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Možno ste už niekde zachytili. Musíme sa naučiť ako milovať samých seba, bezpodmienečne sa akceptovať, aby sme si mohli dať život do poriadku, aby sme mohli naplno ľúbiť a byť šťastní, aby sa začali aj v našom živote diať zázraky.

Aj biblia hovorí:

"Miluj svojho blížneho ako seba samého."

Existuje niekto, kto sa pri kázaní zameral na druhú časť vety?

Investovať do starostlivosti o seba samých, bez pochopenie toho, ako sa ľúbiť naplno, je strata času a peňazí.

Čo je vlastne tá sebaláska?

Láska k sebe samému či k sebe samej znamená postaviť seba a svoje blaho na prvé miesto, aj v momente, keď nás potrebujú ostatní. Sebaláska je o rozhodovaní. Povedať jasné NIE, keď sa na to necítim alebo keď to neznášam robiť. Na druhej strane zase hlasné ÁNO, ak mám na to náladu a zbožňujem danú aktivitu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa ľudí si mýli sebalásku so sebectvom. Pestovanie lásky neznamená odignorovanie Vášho prostredia. Práveže naopak, podporuje uvedomenie si našich potrieb a ich naplnenie, aby sme mohli dať a milovať viac. Nemôžeme podať smädnej osobe prázdny pohár a dúfať, že tým uhasíme jej smäd. Znamená to byť úprimní voči sebe a nášmu okoliu. Iba keď sa ľúbime, môžeme čerpať z nášho pohára, robiť ľudí okolo seba šťastnejšími a milovať ich naplno.

Sebaláska pochádza z Vášho vnútra. Počujete to? Je to Vaša intuícia, vnútorný hlas či duša, ktorá sa chce s Vami rozprávať. Nasledujte jej hlas! Keď začneme v seba veriť, budeme vedieť, že kráčame správnou cestou v našom živote.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Byť prítomní tu, teraz a vo Vašom tele. Nebáť sa, čo si ľudia o nás myslia. Nemíňať peniaze, ktoré nemáme, s ľuďmi, ktorých nemáme radi, len aby sme sa stali obľúbenými. Vďaka sebaláske môžeme rozpoznať myšlienky, ktoré nás obmedzujú a naučiť sa ako ich zmeniť.

Toto všetko znie fajn, ale ako sa naučiť milovať sa? Ako si veriť a žiť život po ktorom túžime? Ako praktizovať sebalásku?

Nebudem Vám klamať, toto je tá ťažšia časť, pretože to nie je niečo, čo sme pochytili od našich rodičov alebo učiteľov (máte veľké šťastie, ak áno). Nevieme ako sa ľúbiť bez toho aby sme nespadli do pasce sebeckosti. O veľa veciach sa proste nehovorilo, tak sme balili naše pocity, emócie, dušu, všetko, čo je nehmotné, nerozumné či nelogické do nášho ťažkého batohu a nosíme ho so sebou počas cesty našimi životmi. Ako ho odľahčiť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Skamarátiť sa so zrkadlom.

Pár dní pred menštruáciou sa prebudím, uspokojivo pózujem pred zrkadlom hovoriac si nahlas: Hmm, moje prsia veľkosti broskyne vyzerajú väčšie a šťavnatejšie!

Ak som urobila niečo hlúpe a cítim sa zle, ospravedlním sa, a potom si poviem: Odpúšťam ti.

V okamihu, keď sa mi podarí skvelý vtip, si poviem, Ja Ťa zjem žienka, si vtipná!

Poviem si Milujem Ťa, takú aká si!

Keď sa sprchujem, dám kompliment mojim rukám, vlasom, členkom, že aké sú krásne. Nezabudnite na prsty, tie sa zvyknú naštvať ak im neprejavíte dostatok obdivu.

Je to láska k nám, takým aký sme. To je hlavný rozdiel medzi sebavedomím, ktoré pochádza z toho, že sme na seba hrdí a na to čo robíme. Sebaláska je úplné sebaprijatie, nás ako jedinečných osôb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôležité je pestovať sebalásku podľa vlastných noriem a štandardov. Nenechajte sa ovládať a omámiť falošnými zfiltrovanými fotografiami, ktoré na nás číhajú z každej strany.

A je úplne v poriadku uznať: Vieš drahá, dnes sa cítim mizerne a vôbec ma netrápi sebaláska, ale pokúsim sa aj napriek tomu sa ľúbiť najlepšie ako viem. Bojovníci bojových umení nám dávajú krásny príklad ako sa dajú naučiť veci vďaka neustálemu opakovaniu. Nebude to fungovať v prvý deň, možno ani po prvom týždni. Ale vďaka disciplíne a praxisa môžete do seba zamilovať naplno. Chápem, že to znie nudne, ale stojí to za to. 

Skúste nasledovné. Je ľahšie milovať samých seba, keď nám je odpustené a sme milovaní.

  • 1.krok Postavte sa pred zrkadlo a spojte sa so sebou zo zatvorenými očami. Otvorte oči, pozrite sa do zrkadla a povedzte nahlas osobe, ktorá to potrebuje počuť: Je mi to ľúto.

  • 2.krok Zatvorte oči a všímajte si ako tá veta na Vás vplýva. Znovu otvorte oči a povedzte nahlas: Odpúšťam ti. Môžete poslať túto správu sebe alebo niekomu, kto ju potrebuje od Vás počuť.

  • 3.krok Doprajte si chvíľku na rozjímanie a potom s otvorenými očami povedzte: Milujem ťa. Skúmajte, čo cítite vo Vašom srdci.

  • 4.krok Povedzte si nahlas poslednú vetu s otvorenými očami: Ďakujem ti.

Tieto magické slová môžete opakovať toľkokrát, koľkokrát ich potrebujete počuť.

Len poznámka, možno nie je zdravé uctievať sa pred zrkadlom viac ako 10 minút, aspoň to je jedna vec, ktorú sme sa naučili pri sledovaní Snehulienky.

2. Nevyhnutne sa zbavte všetkého, čo hovorí "nie sme dosť dobrí".

Tí "vplyvní" ľudia na sociálnych sieťach presadzujúci myšlienku, že nie sme dokonalí, dokým si nekúpime ich produkty, môžu ísť do kelu. Prevezmite kontrolu nad Vašimi informačnými zdrojmi, ktoré Vás obklopujú.

Ja som bola závislá na dennej dávke Instagramu. Cítila som neustály tlak, že nežijem svoj život naplno v porovnaní s ostatnými. Moje telo nebolo dosť dobré a pravdepodobne ani nikdy nebude, keď som sa neustále porovnávala s Adrianou Karembeu. Prestaňte! Ste perfektní, takí akí ste.

Takiež prestaňte tráviť čas s ľuďmi, ktorí ten svoj radi trávia kritizovaním, posudzovaním, ohováraním a zvaľovaním viny na ostatných. To rozhodne nepomáha Vášmu osobnému rozvoju.

3. Naučte sa počúvať Vašu intuíciu a Vaše telo.

Trvalo mi dobrých desať rokov, kým som sa začala profesionálne venovať tomu, čo mi moja intuícia celý čas hovorila. A pritom nešlo o šifrovaný kód, pre ktorý potrebujete hackera, aby ho mohol rozlúštiť. Komunikovala so mnou úplne primitívnym spôsobom, na štýl "IKEA inštrukcie ako postaviť policu".

Nepočúvala som. Mala som strach z toho, čo povedia ľudia a bála som sa začať. Bola som celkom tvorivá s vymýšľaním výhovoriek, prečo by som nemala počúvať môj vnútorný hlas. Zamkla som ho do police na niekoľko rokov aby mi nemusel dohovárať keď som sa sťažovala na moju kariéru.

Konečne sa do toho púšťam naplno. Cítim sa úžasne a nikdy som nebola tak nažive.

Keď sa nabudúce budete musieť rozhodnúť, skúste nasledovnú taktiku. Spýtajte sa Vašich 4 centier (nezľaknite sa, nejde o šamanské rituály, teda aspoň zatiaľ nie).

  • 1.krok Položte Vaše ruky na Vaše genitálie a dajte si jednoduchú otázku na ktorú chcete poznať odpoveď a dá sa na ňu odpovedať Áno alebo Nie (lebo naše genitálie nie sú najmúdrejšie). Máte odpoveď? Vaša sexuálna energia sa práve vyjadrila.

  • 2.krok Tentokrát položte ruku na Vaše bruško, kde sídli Vaša intuícia a spýtajte sa znova tú istú otázku.

  • 3. krok Opakujte proces, tentokrát s rukami položenými na Vašom srdci. Ako sa vyjadrilo k danej téme?

  • 4. posledný krok Položte ruky na Vaše čelo a opýtajte sa Vášho vedomia.

Dostali ste jednoznačnú odpoveď u všetkých 4 stredísk? Smelo do toho!

Sú odpovede rozdelené? Možno sa nad tým treba ešte zamyslieť, prípadne získať o téme viac informácií.

Vaše telo pozná odpoveď, stačí ho počúvať.

4. Objímte svoje emócie.

Prečo sa cítime tak dole? Čo nám chýba v živote? Kde sme stratili všetku našu energiu?

Namiesto toho, aby som si povedala "Som hlúpa, prečo som mu zavolala", zastavte. Čo Vás viedlo k tejto reakcii? Prečo sa obviňujete?

Je ľahké milovať sa, keď všetko v živote prebieha dobre. Lenže to je len podmienečná sebaláska.

Pred pár dňami som sa po dlhom čase spojila s priateľkou. Po pár minútach som jej úprimne povedala, že som prešla niečím pre mňa významným a ona tam pre mňa nebola, lebo nikdy nenapíše ako prvá. Zaskočila ma, keď to hneď pripustila a ospravedlnila sa, keď som si niečo uvedomila.

Bola som slepá. Obviňovala som ju namiesto toho, aby som si uvedomila, ako mi chýbala, ako som to potrebovala zdieľať s ňou, že som tiež nezdvihla telefón ako prvá a myslela si, že mi je niečo dlžná. Je ľahšie kritizovať niekoho iného, ako si priznať vlastnú zraniteľnosť. Pamätajte si, nikto nám nič nedlží.

Prevezmite zodpovednosť za Vaše pocity. Nenechajte sa nimi unášať. Nie sme smutní ľudia, ale momentálne sa cítime smutno a to je v poriadku.

Keď som naštvaná, pomáha mi vybiť tú zlosť do vankúša. Aj môj manžel je spokojnejší, lebo som si to prestala vybíjať na ňom.

Keď sa mi chce plakať, zapnem si dramatický film alebo kompiláciu sérií Amerika má talent, najviac emocionálnejšie momenty (nesúďte ma, stále ešte plačem pri pozeraní filmu Armageddon.)

Skúmaním svojich pocitov, ich akceptáciou a priebežným vyventilovaním sa môžeme naučiť, ako sa milovať bezpodmienečne.

5. Potrebujeme pripomienku.

Môžete nosiť čapu alebo si poslať jednu správu za deň ako: Hej S, to som ja. Len som ti chcela povedať, ako veľmi Ťa zbožňujem. Tvoj úsmev ma robí krásnou. S láskou, S.

6. Nájdite si parťáka.

Keď kamoška dočítala tento článok, pripomenula mi: Je ľahšie sa drviť sebalásku, keď som už milovaná a obklopená ľuďmi, ktorí ma majú radi. Lenže je to o dosť náročnejšie, keď prechádzame náročným obdobím, rozchodom, či zápasíme s rodinnými problémami.

Sebaláska musí ísť od nás, ale to neznamená, že v tom musíme byť sami.

Vyhľadajte si priateľa, s ktorým sa budete môcť pochváliť navzájom, nie narcistickým spôsobom, ale dodať si vzájomné uznanie. Všetci potrebujeme počuť, že sme skvelí, a cítiť potľapkanie po chrbte. Je dobré vedieť, že je tam niekto, kto nás stráži a na koho sa môžeme obrátiť, keď je ťažké sa ľúbiť.

7. Keď nás nikto nechváli, požiadajte o ňu.

Nie sme naučení si dávať komplimenty či gratulovať k úspechu len tak z ničoho nič. Keď chceme zvýšiť našu dôveryhodnosť pri hľadaní práce, tiež musíme požiadať ľudí aby nám napísali odporúčania na LinkedIn profil, nikto to sám od seba neurobí, lebo všetci sme strašne zaneprázdnení.

Nedávno som strávila dobrých pár hodín aby som prerobila kamarátovi jeho profil na spomínanej platforme. Detailný výskum, hra so slovíčkami a výsledok bol tip-top. Po týždni len tak mimochodom spomenul: "hej, objavil som sa vo vyhľadávaní o 53-krát viac ako predtým". Ja na to, "hej? A vďaka komu?" - "Ó, áno, ďakujem moc, urobila si skvelú prácu!"

Záver

Nespoliehajte sa na to, že niekto iný, princ na bielom koni, či sexi barmanka, vyplní to prázdne miesto. Je to slepá ulička. Barmanka utečie na bielom koni s princom priviazaným na zadnej strane. Ak nemáme radi samých seba, máme tendenciu požadovať túto lásku od druhých. Sme podozriví, žiarliví a kritickí k nášmu partnerovi, priateľom a kolegom.

Vypustite von kráľovnú či hrdinu čo v sebe skrývate! Je čas na premenu!

Milujte seba a inšpirujte ľudí okolo Vás, aby si dovolili urobiť to isté. Začnú sa diať zázraky.

Simona Mačorová

Simona Mačorová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Partnerská a Sex Koučka.Verím, že kvalita našich vzťahov a nášho sexuálneho života určujú kvalitu nášho života.Som normálna žena, ktorá chce priniesť nové svetlo na dané témy bez predsudkov Píšem o tom ako objať Vašu mužskú a ženskú stránku, spoznať Vašu a partnerovu sexualitu, rozvíjať intuíciu, využiť energiu na kreatívne prejavenie sa, aby sme mohli využiť vnútorný potenciál naplno a otvorili priestor tej jedinečnej ľudskej bytosti, ktorá sa skrýva v každom z nás.Chcem šíriť lásku a ľudskosť v našej spoločnosti.Nájdete ma na: https://simonamacorova.com/skKontaktovať ma môžete na: hello@simonamacorova.com Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu